Maksu- ja tolliamet avalikustas 2027. aasta maamaksumäärad, mille iga omavalitsus kehtestas käesoleva aasta 1. oktoobriks. Kui nii mõnigi omavalitsus on otsustanud kõige suurema lubatud maksutõusu kasuks, mis on 100 protsenti, siis Paide linn on valinud minimaalse, 10 protsendipunktilse kasvu piirmäära.
Arvestuslik maksusumma ei ole alati sama, kui tegelikult maksmisele kuuluv summa, sest sellest arvatakse maha vabastused ja soodustused.
Paide linn rakendab tulevaks aastaks maksimaalse lubatud kodualuse maa maksuvabastuse, mis on kuni 1000 eurot. Koduomanik ei pea maksusoodustuse saamiseks avaldust esitama. Soodustus rakendub automaatselt, kui inimese elukoht on vastaval aadressil rahvastikuregistris registreeritud.
Pensionäridele on Paide linn ühena vähestest omavalitsustest kehtestanud täiendava, kuni 250-eurose maksuvabastuse. Antud maksuvabastus kehtib ka töövõimetuse seaduse alusel osalise või puuduva töövõimega isikutele.
Paide on ka nende vähem kui poolte omavalitsuste seas, kus represseeritu või represseerituga võrdsustatud isik on kodualuse maa maksust vabastatud. Maamaksust vabastuse saamiseks tuleb esitada avaldus jooksva aasta 25. jaanuariks.
Maamaks, mis koosneb kahest komponendist – maa väärtusest ja maksumäärast, on täies ulatuses maaasukohajärgsesse omavalitsusse laekuv maks. Maa maksustamishinna arvutab välja Maa- ja Ruumiamet.
Paide linnas kehtivad järgmised maamaksumäärad:
- elamumaale ja maatulundusmaa õuemaa kõlvikule 0,5% kehtivast maa maksustamishinnast aastas.
- maatulundusmaale 0,5% kehtivast maa maksustamishinnast aastas.
- muu sihtotstarbega maale 1,0% kehtivast maa maksustamishinnast aastas.

